Kellaaega laetakse...
  Rakvere mnt 10, Haljala
45301 Lääne-Virumaa
  +372 325 0900
  +372 5620 6929
  kool[ät]haljala.edu.ee

 Reg.nr 75013167
 Kood EHISes: 393

Hea lapsevanem!

II poolaasta alguse puhul meenutame sulle - lapse haiguse korral ära unusta orienteeruvat lapse koduse ravi aega ka eKooli märkida, veel parem kui annaksid lapse kodusoleku aja teada meie haldusjuhile Viivi Saarele See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või numbril +37256500487 (võib ka sõnumi saata!). 

Sinu abiga saame ära hoida liigse toidu valmistamise ning toidu ülejäägi. Kasutame oma ressursse üheskoos mõistlikult!

Külla tuleb Sass Henno, ta kirjeldab oma loengut nõnda:

 

Esimene osa kannab pealkirja "MINU LUGU. AUSALT." Tutvustan ennast, räägin oma probleemsest lapsepõlvest, kooliga toimetulekust ja jagan nõuandeid, kuidas mistahes perekondlikule taustale vaatamata iseennast üles leida.
Räägin ka sellest, kui lihtne on siis, kui oled tundnud end kiusatuna, kasvõi märkamatult muutuda ise teiste suhtes ebaõiglaseks ja kuidas seda vältida. See vaatenurk tundub oluline ajastul, kus noored on teadlikud küll oma õigustest, kuid nii mõnedki ei mõista, et õigustega kaasnevad ka kohustused. Räägin ausalt ja avatult oma kujunemisest kirjanikuks, räppariks ja 4aastase poja isaks ning ka sellest, milliste trikkide abil tegin aastaid tagasi lõpparve nii suitsetamise, alkoholi kui mõnuainetega.

Teine osa on alapealkirjaga "JULGE RÄÄKIDA," kus räägin oma esimestest suhetest ja seal tehtud vigadest ning selgitan kui märkamatult ja samas süsteemselt võib inimeste vahel sündida miski, mille kohta ütleme "lähisuhtevägivald". Räägin kuidas ära tunda ohumärke, kuidas käituda kui oled ise langenud ahistava, alandava või vägivaldse suhte ohvriks. Mida teha siis, kui sellisesse suhtesse on sattunud lähedane sõber? Või hoopis, mida teha siis, kui avastad, et oled ise suhtes olnud vägivaldne osapool? Oma loengutes ei mõista ma kohut, vaid jagan oma elu näitel noortele julgust ka enda vigu tunnistada ja end muuta. Teise osa lõpus räägin üha enam kõneainet leidvast korgijoogi probleemist, kus liialdamata tuhandeid tüdrukuid on seksuaalse ärakasutamise eesmärgil GHB (või muu sarnase) ainega tahte vastaselt uimastatud. Õpetan ka kuidas sellisel puhul end kaitsta, käituda ja kuhu pöörduda.

Kolmandas osas pealkirjaga "SÕNADE JÕUD" räägin mitte ainult loomeinimese, vaid ka kommunikatsioonispetsialisti vaatenurgast nii sellest, kui oluline on end väljendama õppida kui sellest, kui suurt rolli selles mängib nii meie keeleoskus, lugemus kui tooni ja sõnade valik. See on tihti just õpetajatele ja lapsevanematele enim meeldinud loengu-osa, kus selgitan maailma tunnetamist läbi mitme põneva vaatenurga. Räägin kuidas on seotud raamatute lugemine mõtlemisvõime arenguga. Räägin ka sõnade mõjust laiemalt, alates beebi aju arengust, kuni ropusõnalise räpilugude ja kirjandusteoste, või meediamagnetiks muutuvate teemade selgitamiseni. Toon näiteid mitmete teadlaste (aju-uurija ja psühhiaater Bruce D. Perry, psühholoog Alice Miller, pereterapeut Jesper Juul) teostest, mis õpetavad nii noortele kui vanadele trikke, kuidas kasutada kurjustamise asemel hea sõna jõudu. Ja kuidas muuta oma elu, muutes suhtumist karistustesse, ähvardustesse ja solvangutesse. See on inspireeriv ülevaade kasulikest nippidest ja süsteemidest, mida oleksin tahtnud, et keegi mulle juba kooli ajal tutvustanud oleks.

Talvisel jõuluvaheajal on õpetajad kodukontoris, võta ühendust kooli kodulehel olevatel kontaktidel https://www.haljala.edu.ee/koolipere/opetajad või eKoolis.

 

Kantselei lahtiolekuajad:

27. detsember 8.00-12.00

30. detsember 8.00-12.00

3. jaanuar 8.00-12.00

 

Direktori, õppejuhi või teiste kooli töötajatega saad samuti ühendust kodulehel olevatel kontaktidel https://www.haljala.edu.ee/uldinfo/kontaktid või https://www.haljala.edu.ee/koolipere/personal

E - toimuvad jõulupidude proovid, koolibussid tavaajal.

T - toimuvad jõulupidude proovid, koolibussid tavaajal.

K - lühendatud koolipäev, koolibussid koju 13.50, 18.00 5.-9. klassi jõulupidu. Bussid peole ei too, õhtul koju sõidavad koolibussid vastavalt eelteatatud vajadusele.

N - lühendatud koolipäev. 8.00 I kooliastme jõuluhommik. 11.-12.30. jõululaat. koolibussid koju 13.50, 19.00 1.-4. klassi jõulupidu. Bussid peole ei too, õhtul koju sõidavad koolibussid vastavalt eelteatatud vajadusele.

R - 8.00 - klassijuhatajatund. Küünalde asetamine klassiga Eesti Õpetaja Autähisele. 9.00 jõuluhommik Haljala Rahvamajas. 10.30 - koolibussid koju Haljala Rahvamaja eest.

E 16. dets (söömine tavaaegadel)
11.00 - 5. klass
11.30 - 7. klass
12.00 - 6. klass
12.30 - 8. klass
13.00 - 9. klass

T 17. dets (söömine 2 vahetuses)
12.00 - 5. klass (söömine 10.35)
12.30 - 6. klass (söömine 10.35)
13.00 - 7. klass (söömine 12.35)
13.30 - 8. klass (söömine 12.35)
14.00 - 9. klass (söömine 12.35)

Täpsusta küsimused õp. Greete või õp. Ene!

Kooli raamatukogus on avatud õpilaste käsitöö näitus, astu ligi ja vaata üle, mis valminud on! 

Õpilasesindus kutsub ikka kolmapäeviti ja neljapäeviti aulasse, et koolipäeva veidi vaheldust tuua ja mõtted õppimiselt eemale saada! Kolmapäeviti - kepsutamine, neljapäeviti - nutiviktoriin!

 

vahvad vahetunnid veebi

Detsember koputab juba pikemat aega järjepidevalt uksele. Traditsiooniliselt kaunistame jõulukuul koolimaja ühtse joonega - selle aasta teemaks on "LUMESADU"!

Juba alustame! ;)

6. klass vestles täna Tagasi Kooli algatuse raames ühiskonnaõpetuse tunnis külalisõpetaja Evely Vassariga. Tunni üldiseks teemaks oli töö ja tarbimine, kuidas omandada elukutset - meile tekitas suurt imestust Evely ettevõtlikkus, julgus elus kannapöördeid teha ja muudkui uusi asju ette võtta! Naine on elus olnud juuksur, küünetehnik, massöör, kokk, keevitaja, kaubandusökonoomik... lisaks veel muidugi juurde meie kõigi igapäevarollid. Muidugi võib igaüks proovida teatud ameteid, aga Evely oli neist väga paljusid ka reaalselt õppinud.

Töömaailmas läbi löömiseks toonitati meile mitmeid iseloomuomadusi - enesekindlus, tahtejõud, suhtlemisoskus, kohanemisvõime ja KINDLASTI-KINDLASTI on superoluline koostööoskus. Tulevikku vaadates on oluline leida töö, mis endale meeldiks, mida tahaksid teha ka ilma suurte palganumbriteta, mis sind motiveeriks - kui sulle su töö ei meeldi, ei tule kunagi ka parimat tulemust, oled õnnetu ka oma pere- ja muus elus. Mõnikord peab tegema ka parima ameti juures asju, mis sulle kohe ei meeldi - tee endale nimekiri asjadest, mille pead ära tegema, et paremate asjade juurde jõuda :) Tähtis on üldine tunne sinu enda sees!

Evely tõi välja ka selle, et kindlasti peaks noorena võimalikult palju ameteid katsetama - kuna lapsed tihti tööl ei käi, siis kasuta võimalust silmaringi avardada läbi erinevate huviringide, uute inimestega suhtlemise. Võta julgelt elu pakutavast kinni!

 

Kui ka Sina tahaksid meile külalisõpetajaks tulla, siis võta ühendust kas sulle sobiva klassi klassijuhatajaga, meie avalike suhte-ja projektijuhi Greetega See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. või õppejuht Õnnelaga See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. 

 

Külalisõpetajad saavad ennast kirja panna ka väga konkreetseteks tundideks - pakkumised leiad https://registreeru.tagasikooli.ee/kulalisopetaja/tule/ 

❗️Kui lühike laps (ja mis klassis nii pikad lapsed käivad?) võiks veel sõita istmekõrgendusega?
❗️Kui pikk on imeilusa ilmaga auto peatumisteekond PEALE sinu märkamist?
❗️Kuhu peaksid koolibussis paigutama seljakoti, et nii enda kui teiste turvalisust mitte ohtu panna?
❗️Mis juhtub äkkpidurduse korral auto tagumisel aknal oleva vihmavarju, äraviimist ootava raamatukogu raamatu ja võtmetega?

Päris tihti tundub, et teame igapäevaliiklusest kõike - kuhu, millal, kuidas, miks astuda, istuda, joosta, paigutada. Tegelikult aga kipuvad teadmised meelest minema, kui selle peale mitte mõelda. Meile tulid appi liiklusteemasid lahkama Darja (meie vilistlane, lapsevanem ja Maanteeameti liiklusspetsialist), Sigrid (meie piirkonna noorsoopolitseinik) ja Meelis (meie piirkonnakonstaabel). Avatud ruumi meetodil rääkisime terve kooliga klasside kaupa läbi ohud liikluses, liiklusvahenditest ja muidugi ka selle, mida ise liiklejana saan ära teha.

Kõlama jäi, et igaüks meist peaks ise olema eeskujuks, probleemi vajadusel märkama, sõpra aitama ja selgitama. Selge on, et helkur aitab sõidukijuhil liiklejat märgata ja mängukohaks on olemas paremaid kohti, kui teeserv või bussijaam.

Ps. Vastused küsimustele
🌟Selleks, et laps oles turvavööga maksimaalselt kaitstud, peaks ta olema vähemalt 135 cm pikkune. Lühemate laste puhul peaks kasutama istmekõrgendust.Turvavöö diagonaalrihm peaks jooksma õlanuki ja kaela vahelt üle rangluu, mitte üle kaela või õlast allpool, ning horisontaalrihm üle reite võimalikult puusaliigese lähedalt, mitte üle kõhu. Kokkupõrke korral surub üle kõhu kulgev turvavöö kõhuorganid kokku ning võib põhjustada täiendavaid eluohtlikke vigastusi.
🌟Ilusa ilmaga on auto peatumisteekond kiirusel 50 km/h 28 meetrit! Mõõda ära, see on päris pikk ja auto läbib selle VÄGA KIIRESTI
🌟Autosse või ühissõidukisse sisenedes tuleb koolikott alati seljast ära võtta ning panna see taha pakiruumi või põrandale istmete vahele, esiistme või enda istme alla. Kui jätta kott oma selja ja istme vahele ning kinnitada ennast turvavööga võib see lõppeda rinnakorvi ja roiete raskete vigastustega. Linnakiirusel toimunud järsu pidurduse korral muutub muidu ligi 5 kilogrammi kaaluv koolikott liikumise suunalise jõu tõttu umbes 200 kg-ks massiks, st koolikoti mass suureneb ligi 40 korda. See raskus surub koti kandjat veelgi ettepoole, samas takistab edasist liikumist turvavöö ning nii jääb inimene kahe tugeva (nagu betoonbloki) vahele.
🌟 Sõidukis tuleb kõik asjad kinnitada või paigutada pagasiruumi/kindalaekasse/taskutesse/kotti, sest kokkupõrke korral võivad lahtised esemed tekitada tõsiseid vigastusi.
Tühi plastikust limonaadipudel auto tagaosas lendab 50-kilomeetriselt tunnikiiruselt äkitselt pidurdades salongis istujale kuklasse 9,1-kilogrammise raskusega. 90-kilomeetrise tunnikiiruse korral 16.3-kilogrammise raskusega.

Tahad rohkem teada? ➡️ http://www.liikluskasvatus.ee/


Viimati uuendatud lehekülge: Pühapäev, 29. Märts 2020 22:33

Meil on lehel 563 külalist ja 0 liiget